Накази з охорони праці на підприємстві: види, оформлення, строки та порядок зберігання.



Накази з охорони праці на підприємстві: види, оформлення, строки та порядок зберігання.

21th September, 2018

Сьогодні ми ділимось  інформацією, про накази з охорони праці.

Ви дізнаєтесь:

     - Загальні відомості про накази з охорони праці та їх види;

     - Характеристика групи наказів з основної діяльності;

     - Накази з адміністративно-господарських питань: поняття, види, строки та порядок зберігання;

     - Група наказів з охорони праці (кадрові питання).

Загальні відомості про накази з охорони праці та їх види

   Будь-яка діяльність підприємства має бути регульованою. При чому, не тільки законами та загальнодержавними правовими документами, а й локальними нормативними актами.

    Саме до них і належать накази з охорони праці, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності. Вони, залежно від завдань, мети чи цінності, поділяються на певні види та групи.

    Найпоширенішим є поділ наказів з охорони праці за строками зберігання:

      - тривалого;

      - тимчасового.

    Критерієм такого поділу є ступінь важливості інформації, що була зафіксована у наказі, а також, скільки потрібно часу, щоб виконати поставлені у ньому завдання. Загалом, строки зберігання наказів визначено у спеціальному Переліку, який було затверджено 12.04.2012 р. наказом Мінюсту № 578/5 (далі — Перелік № 578).

    Водночас відповідно до типу відносин, які регулює той чи інший наказ з охорони праці (далі – ОП), його зараховують до однієї з таких груп наказів:

      - з основної діяльності;

      - з адміністративно-господарських питань;

      - з кадрових питань.

   Варто зазначити, що для документів, які належать до кожної із цих груп, окремо формується справа, в якій вони зберігаються (наказ Мінюсту від 18.06.2015 № 1000/5).

Характеристика групи наказів з основної діяльності

    Назва цієї групи документів розкриває їх суть. Саме в таких наказах закріплено основні управлінські рішення щодо найважливіших (основних) питань діяльності підприємства чи організації, установи.

    До них належать:

     - наказ про створення служби та комісії з ОП, а також відповідальних за таке створення осіб;

    - щодо затвердження локальних документів з ОП та планів проведення заходів з ОП, а також щодо проведення атестації робочих місць;

    - про перелік шкідливих чи небезпечних робіт, при виконанні яких законом передбачено надання пільг тощо.

    Для цих наказів статтею 16-а Переліку № 578 встановлено такі строки зберігання:

     - постійно (для установ, в процесі діяльності яких створюються документи НАФ – Національного архівного фонду);

     - до ліквідації (для установ, де відсутні документи Національного архівного фонду).

Важливо!

    Разом із такими наказами слід зберігати і додатки, що були затверджені ними. Це можуть бути інструкції або положення, списки чи плани тощо. На кожному додатку обов’язково проставляється нумерація.

     Накази з охорони праці на підприємстві, які належать до групи «з основної діяльності», повинні бути підшитими до загальної справи «Накази директора (назва організації) з основної діяльності», яка передбачена зведеною номенклатурою для документів керівника з основної діяльності організації.

Накази з адміністративно-господарських питань: поняття, види, строки та порядок зберігання

    Це такий вид документів, в яких прописують певні завдання, що обмежені у часі. Для прикладу, проведення медоглядів або перевірки знань з ОП тощо.

    Також до цієї групи належать накази:

     - про розробку та актуалізацію інструкцій з охорони праці;

     - про планування та проведення організаційних заходів зі створення та підтримки безпечних умов праці, а також заходів по їх перевірці;

     - про створення і організацію роботи комісії по перевірці готовності до роботи в осінньо-зимовий сезон;

     - про проходження стажування перед допуском до робіт з підвищеною небезпекою.

    Накази з ОП, що належать до цієї категорії, зберігають мінімум 5 років, незважаючи на те, чи є організація суб’єктом створення документів НАФ (ст. 16-б Переліку № 578). Вони формуються до окремої справи: «Накази директора (назва організації) з адміністративно-господарських питань».

Група наказів з охорони праці (кадрові питання)

    Серед документів з ОП є такі, що забезпечують соцзахист працівників (для осіб, залучених до виконання робіт із важкими та шкідливими умовами праці – наказ про надання щорічної додаткової відпустки, а також про відрядження для участі у ліквідації наслідків катастроф, аварій).

    Саме такі накази з охорони праці належать до групи «з кадрових питань». Згідно з Переліком, їх зберігають 75 років. Вони повинні міститися у справі: «Накази директора (назва організації) з кадрових питань тривалого строку зберігання».

    Якщо наказом затверджено об’ємний документ (250 аркушів), дозволяється сформувати його в окрему справу.

Увага!

     Не можна групувати разом накази з охорони праці тривалого (75 років) та тимчасового (5 років) строків зберігання.

 

    Джерело: https://www.sop.com.ua/