Десять способів зменшити ризик травматизму. Охорона Праці в офісі.



Десять способів зменшити ризик травматизму. Охорона Праці в офісі.

14th September, 2018

   Існує стереотип, що люди, працюючи в офісі, не мають професійних захворювань в порівнянні з іншими професіями.

  Насправді ж, в будь яких умовах людський організм піддається ризикам. У офісного персоналу дуже часто виникають професійні захворювання, пов’язані зі спиною, руками, очима та ін.

   Робота на персональному комп’ютері, є одним з шкідливих виробничих факторів, який завдає шкоди здоров’ю офісного персоналу. У всьому світі, використання ПК на робочих місцях, які ще 5 років тому не комплектувалися комп’ютерами, призводить до значного зростання дрібного виробничого травматизму та появи різних професійних захворювань.

    Сьогодні ми підготували інформацію, про зменшення ризиків травматизму, для людей, що працюють в офісах.  До речі, актуально й для тих, хто працює вдома за комп’ютером, адже такі люди піддаються тим же ризикам. Інколи навіть в більшій мірі, адже зазвичай робоча зона буває не досить зручно облаштована і освітлена в домашніх умовах.

   Тож читайте, розширюйте свій кругозір та бережіть своє життя і здоров’я.

   Основна робота служби охорони праці в офісі, повинна бути сконцентрована на профілактиці професійних захворювань серед офісного персоналу. Пропонуємо вам ряд порад щодо того, як зменшити шкідливі впливи, пов’язані з використанням комп’ютерів вашим персоналом.

  Основні проблеми із здоров’ям, обумовлені впливами комп’ютерів і периферійної техніки, виникають в результаті кумулятивного травматичного ефекту, пов’язаного з тривалістю роботи за ПК. Ефект отримав назву кумулятивного тому, що до певного моменту, до досягнення якоїсь критичної маси, він майже не проявляється зовні. Тобто зір може триматися на рівні 100% відсотків кілька років і потім різко, за кілька місяців впасти на 15-20 відсотків. Той же ефект спостерігається із захворюваннями опорно-рухового апарату.

  Не слід забувати і про загальний рівень втоми, який накопичуючись, в підсумку призводить до стресу або, що ще гірше, до психологічних розладів. Не дарма кажуть: «Згорів на роботі» або «перегорів». Будьте напоготові. Якщо симптоми втоми, зберігаються після тривалого нічного відпочинку – це говорить про те, що незабаром можливий «кумулятивний» прорив, який призведе до стресу. 
   Як же пом’якшити вплив на персонал офісного середовища?!

Ось 10 простих кроків, для забезпечення здорового робочого простору та уникнення професійних захворювань:

1. Пам’ятайте про «тунельний синдром» зап’ястя та кисті. Встановіть на комп’ютер простий таймер, який буде нагадувати вам, про необхідність робити перерву, звільнивши себе від миші і клавіатури. Робіть під час перерви просту гімнастику – рухи кистями, як ніби ви миєте руки.

2. Відрегулюйте стіл і крісло. Ваші руки, передпліччя і плечі повинні бути повністю розслаблені. Ваше тіло витрачає величезну кількість енергії на підтримку незручної пози в перебігу дня.

3. Уникайте відблисків на моніторі комп’ютера. Це найбільш поширена причина втоми очей.

4. Працюйте зі світлим фоном екрану. При роботі з інформацією на світлому або білому фоні очі втомлюються менше.

5. Розташуйте монітор і вихідні документи, так щоб вони були приблизно на однаковій відстані від ваших очей. Використовуйте утримувачі документів, в безпосередній близькості від монітора.

6. Так як ваші очі при роботі з монітором постійно використовують одне і те ж фокусна відстань, час від часу переводите погляд убік і фокусуйте його на далекому об’єкті – дереві за вікном, хмарі або просто найдальшому предметі у вашому кабінеті.

7. Періодично міняйте положення тіла протягом дня.

8. Клавіатура повинна бути розташована на комфортному рівні перед вами. Важливо забезпечити належну висоту ліктя, яка дозволяє тримати руки з прямими зап’ястями.

9. Важливо бути повністю розслабленим під час роботи на комп’ютері. Постійна напруга шийно-плечового пояса може призвести до мікротравм.

10. Гарне крісло або стілець, значно знижує ризик болю в попереку. Ергономічне крісло забезпечує зручну підтримку для попереку і таким чином розвантажує її.

   Використовуючи ці прості поради, поряд з дотриманням норм охорони праці та пожежної безпеки, ви у багато разів знизите ризик виникнення виробничої травми, нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання у вашому офісі.